شێخی ئیسلام ئیبن تەیمیە(ڕەحمەتی خوای گەورەی لێ بێت) لە شەرحی فەرموودەی (بَدَأَ الْإِسْلَامُ غَرِيبًا وَسَيَعُودُ غَرِيبًا كَمَا بَدَأَ فَطُوبَى لِلْغُرَبَاءِ) دەفەرموێت:
وە زۆرێك لە خەڵكی هەیە كاتێ مونكەرو تاوانێك دەبیێت یان سەرنج دەدات زۆربەی حاڵی ئیسلام گۆڕاوە خەفەت دەخوات و ماندوو دەبێت و شین دەگێڕێت هەروەك چۆن خاوەن موسیبەت شین دەكات، لە كاتێكدا نەهی لێ كراوە ئەمە بكات، بەڵكو ئەو فەرمانی پێ كراوە بە ئارامگری و تەوەكول و چەسپان لەسەر دینی ئیسلام، وە فەرمانی پێ كراوە بە باوەڕ بوون بە خوای گەورە لەگەڵ ئەوانەی تەقوایان هەیەو ئەوانەشی چاكەكارن و سەرنجامیش بۆ تەقوایە، وە بشزانێت ئەوەی توشی بووە بە هۆی تاوانی خۆیەوەیەتی، جا با ئارامبگرێت چونكە بە دڵنیاییەوە بەڵێنی خوای گەورە حەقە، وە با داوای لێخۆشبوون لە خوای گەورە بكات بۆ گوناهەكانی و بە یانیان و ئێواران تەسبیحات و سوپاس و ستایشی خوا بكات.
(وَكَمَا أَنَّ اللَّهَ نَهَى نَبِيَّهُ أَنْ يُصِيبَهُ حَزَنٌ أَوْ ضِيقٌ مِمَّنْ لَمْ يَدْخُلْ فِي الْإِسْلَامِ فِي أَوَّلِ الْأَمْرِ فَكَذَلِكَ فِي آخِرِهِ. فَالْمُؤْمِنُ مَنْهِيٌّ أَنْ يَحْزَنَ عَلَيْهِمْ أَوْ يَكُونَ فِي ضَيْقٍ مِنْ مَكْرِهِمْ. وَكَثِيرٌ مِنْ النَّاسِ إذَا رَأَى الْمُنْكَرَ أَوْ تَغَيَّرَ كَثِيرٌ مِنْ أَحْوَالِ الْإِسْلَامِ جَزِعَ وَكَلَّ وَنَاحَ كَمَا يَنُوحُ أَهْلُ الْمَصَائِبِ وَهُوَ مَنْهِيٌّ عَنْ هَذَا ؛ بَلْ هُوَ مَأْمُورٌ بِالصَّبْرِ وَالتَّوَكُّلِ وَالثَّبَاتِ عَلَى دِينِ الْإِسْلَامِ وَأَنْ يُؤْمِنَ بِاَللَّهِ مَعَ الَّذِينَ اتَّقَوْا وَاَلَّذِينَ هُمْ مُحْسِنُونَ وَأَنَّ الْعَاقِبَةَ لِلتَّقْوَى. وَأَنَّ مَا يُصِيبُهُ فَهُوَ بِذُنُوبِهِ فَلْيَصْبِرْ إنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَلْيَسْتَغْفِرْ لِذَنْبِهِ وَلْيُسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّهِ بِالْعَشِيِّ وَالْإِبْكَارِ). مجموع الفتاوى (18/295)