سنن ابن ماجة. صحيح وضعيف سنن ابن ماجة (1/ 133) رقم(٦١)
واتە: ئێمە لە خزمەت پێغەمبەری خوادا(صلی الله علیه وسلم) بوین كۆمەڵە گەنجێكی بەهێزو جست و چالاك بوین, سەرەتا فێری ئیمان دەكراین پێش ئەوەی قورئانمان فێر بكرێت, پاشان فێری قورئان بووین ئیمانمان پێ زیاد بوو.
عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ عَوْفٍ قَالَ سَمِعْتُ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ عُمَرَ يَقُولُ: (لَقَدْ عِشْنَا بُرْهَةً مِنْ دَهْرِنَا وَأَحَدُنَا يُؤْتَى الإِيمَانَ قَبْلَ الْقُرْآنِ، وَتَنْزِلُ السُّورَةُ عَلَى مُحَمَّدٍ(صلى الله عليه وسلم) فَيَتَعَلَّمُ حَلاَلَهَا، وَحَرَامَهَا، وَآمِرَهَا، وَزَاجِرَهَا، وَمَا يَنْبَغِى أَنْ يَقِفَ عِنْدَهُ مِنْهَا. كَمَا تَعَلَّمُونَ أَنْتُمُ الْيَوْمَ الْقُرْآنَ، ثُمَّ لَقَدْ رَأَيْتُ الْيَوْمَ رِجَالاً يُؤْتَى أَحَدُهُمُ الْقُرْآنَ قَبْلَ الإِيمَانِ فَيَقْرَأُ مَا بَيْنَ فَاتِحَتِهِ إِلَى خَاتِمَتِهِ مَا يَدْرِى مَا آمِرُهُ وَلاَ زَاجِرُهُ وَلاَ مَا يَنْبَغِى أَنْ يَقِفَ عِنْدَهُ مِنْهُ فَيَنْثُرُهُ نَثْرَ الدَّقَلِ). رواه الحاکم في المستدرك (1/91) برقم (١٠١) وقال: هذا حديث صحيح على شرط الشيخين و لا أعرف له علة و لم يخرجاه. وقال الذهبي قي التلخيص: على شرطهما ولا علة له.
واتە: ماوەیەكی زۆر لە تەمەنمان بەسەر برد هەر یەكێك لە ئێمە ئیمان فێر دەكرا پێش قورئان, وە كاتێ سورەتێك بۆ سەر پێغەمبەری محمد(صلى الله عليه وسلم) دادەبەزی فێری حەڵاڵ و حەرام و فەرمان و نەهییەكانی دەبوو وە فێری ئەو سنوورە دەبوو كە پێویستە لەسەری ڕاوەستێت ونەیبەزێنێت، هەر وەك چۆن شێوە ئەمڕۆ فێری قورئان دەبن, کەچی ئەمڕۆ دەبینین كەسانێك پەیدا بوون قورئانیان فێر دەكرێت پێش ئەوەی لە ئیمان شارەزا بكرێن, لە سەرەتای قورئانەوە دەیخوێنێتەوە هەتا كۆتاییەكەی! بەڵام هیچ نازانێت و شارەزایی نییە لە ئەمرەكانی و نەهییەكانی ئەو ئەو سنوورانەی پێویستە لەسەری بوەستێت, جا دەیخوێنێتەوەو دەیڵێتەوە وەك بڵاو كردنەوەی خورمای ووشك هیچ شارەزای نییە.