حه‌مزه به‌رزنجی حه‌مزه به‌رزنجی
کتێبخانه

کتێبی نوێ

کتێبخانه
گشت بابه‌ته‌کان
چاوەڕوانبە ...
گشت بابه‌ته‌کان

لەبەر ناچاری نەبێت لەم دوو کاتەدا مەخەوە....!!

عن خوَّاتِ بنِ جُبيرٍ(رضي الله عنـه) قال: (نومُ أوَّلِ النَّهارِ خَرقٌ ، وأوسطُهُ خلقٌ ، وآخرُهُ حُمقٌ). أخرجه سفيان بن عيينة في (جامعه) كما في (فتح الباري) لابن حجر (11/70)، ومن طريقه والدينوري في (المجالسة) (2046) ، وابن أبي شيبة (27212)، والبخاري في (الأدب المفرد) (1242)، والطحاوي في (شرح مشكل الآثار) (3/102)، والحاكم في (المستدرك) (4/293)، وأبو نعيم في (الطب النبوي) (155)، والبيهقي في (شعب الإيمان) (4407 و4408) وقال ابن حجر "الفتح": سنده صحيح. وصححه الألباني في صحيح الأدب المفرد(947/1242
).

واتە: خەوی سەرەتای ڕۆژ نەفامێتییە، وە خەوی ناوەڕاستی ڕۆژ (كە پێی دەوترێت قەیلولە) ڕەوشتێكی مەدحكراوە(یان لە ڕەوشتی پێغەمبەرە-صلی الله علیـه وسلم)، وە خەوی كۆتایی ڕۆژ گیلێتییە (چونكە كاتی خەوتن نییەو كەسەكە خۆشی دەزانێت كە خراپە, یان لەبەر ئەوەی كاتی زیكر كردن و نزیك بوونەوەیە لە نوێژی مەغریب).

وعن عَبْدَ اللهِ بْنَ عَمْرٍو(رضي الله عنـهما) يَقُولُ: ( النَّوْمُ ثَلَاثَةٌ: فَنَوْمٌ خَرَقٌ، وَنَوْمٌ خَلَقٌ، وَنَوْمٌ حُمْقٌ، فَأَمَّا نَوْمُ خَرَقٍ: فَنَوْمَةُ الضُّحَى يَقْضِي النَّاسُ حَوَائِجَهُمْ وَهُوَ نَائِمٌ، وَأَمَّا نَوْمُ خَلَقٍ: فَنَوْمَةُ الْقَايِلَةِ نِصفِ النَّهَارِ، وَأَمَّا نَوْمَةُ حُمْقٍ: نَوْمَةٌ حِينَ تَحْضُرُ الصلَاة). أخرجه الطحاوي في "شرح مشكل الآثار" (3/101)، والبيهقي في "شعب الإيمان" (4409) وإسناده رجاله ثقات.

واتە: خەوتنەكان سێ جۆرن: خەوی نەفامی و خەوی ڕەوشت و خەوی گیلێتی.

خەوی نەفامی: خەوتنی كاتی چێشتهەنگاوە كە خەڵكی خەریكی كاروبارو پێویستیانن و ئەویش خەوتووە!

وە خەوی ڕەوشت: خەوتنی كاتی قەیلولەی نیوەڕۆیە (چونكە یارمەتیدەرە بۆ ئەوەی بتوانیت شەو هەستیت و شەونوێژ بكەیت).

وە خەوی گیلێتی: خەوتنی كاتی نزیك بوونەوەی نوێژی مەغریبە.


التعليقات



جميع الحقوق محفوظة

حه‌مزه به‌رزنجی

2018


تطوير

ahmed shapaan